اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













بازدید بیش از 2500 نفر از نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی


به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی، در دومین دوره از نمایشگاه و جشنواره نوشت افزار ایرانی اسلامی بیش از 2500 نفر بازدید کننده از این نمایشگاه بازدید کردند.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی در مورد این نمایشگاه گفت: از آنجا که نوشت افزار و به طور کلی لوازم التحریر مهمترین کالای مصرفی و مورد نیاز دانش آموزان است ، فرهنگ سازی پیرامون استفاده از نوشت افزار ایرانی از اولویت های مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.
وی افزود: امروزه شخصیت ها و مشاهیر تاثیر به سزایی در سبک زندگی نوجوانان دارند و غفلت از این موضوع موجب برخی از تغییرات نا متعارف فرهنگی – اجتماعی در این رده سنی شده است.
علی جانباز با اشاره به چالش های فرهنگی جامعه امروز عنوان کرد: گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی و ارتباط اقشار مختلف جامعه با دنیای مجازی، عدم ارتباط نوجوانان را با این نوع از فرهنگ ها و سبک زندگی، اجتناب ناپذیر کرده است و دراین میان آنچه کارساز و تاثیرگذار است معرفی شخصیت های امین و جذاب است.
وی همچنین در خصوص میزان دغدغه مندی ارگانها و سازمانها راجع به مباحث فرهنگی گفت: متاسفانه متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های مختلف استان از این موضوع غفلت کرده و این مساله از اولویت چندانی برخوردار نیست و با توجه به اینکه کالاهای موثر در فرهنگ سازی همه روزه در اختیار دانش آموزان است، این مهم به فراموشی سپرده شده است و چون در ابلاغیات و بخشنامه ها، الزامی دیده نمیشود، هر ساله هیچ گونه توجهی به آن نشده واقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی همچنین در خصوص مجموعه زنگی بهشتی گفت : موسسه فرهنگی – هنری زندگی بهشتی که مجری این طرح عظیم است یک مجموعه مردمی و غیردولتی است که با سرمایه شخصی و ریسک وارد این میدان شده که این اقدام مصداق بارز آتش به اختیاری ست که مقام معظم رهبری، اقشار دغدغه مند را به اهتمام به آن توصیه نمودند.
گفتنی است نمایشگاه نوشت افزار ایرانی از تاریخ 15 شهریور تا 3 مهرماه برگزار شده است و نوشت افزارهای ایرانی– اسلامی دراین نمایشگاه به عموم شهروندان عرضه میشد. همچنین در حاشیه این نمایشگاه غرفه معرفی و تشریح آثار فرهنگی مخرب به منظور مقابله با جنگ نرم و غرفه تعویض کاغذ باطله با دفتر نو نیز برپا شده بود.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید