اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

دوره نوجوانی تولد دوباره انسان است


حجت الاسلام محمود شهرجردی کارشناس خانواده و نوجوان در نشست والدین اعضای انجمن های اسلامی مدارس شهرستان اراک به بیان اهمیت دوران نوجوانی پرداخت و گفت: ((دوره نوجوانی تولد دوباره برای انسان است))

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی، حجت الاسلام شهرجردی در دومین نشست والدین اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان اراک با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی گفت: دوران نوجوانی سنی بسیار مهم در شكل گیری شخصیت اجتماعی انسان است. از این رو آنچه که در مورد این دوره باید بدانیم، اهمیت بسیار در نحوه برخورد صحیح با نوجوان و آماده کردن آنان برای وارد شدن به جامعه دارد.

محمود شهرجردی با بیان این نکته که نوجوانی تولدی دوباره است گفت: انسان از نوزادی تا كودكی برای پیدا كردن جایگاه خود در محیط پدر و مادر و بقای خویش تلاش میكند و خود را در معرض یادگیری اصول اساسی زندگی قرار میدهد اما در مرحله نوجوانی مرحله انتقال از كودكی به جوانی است. بنابراین می توان از دوره نوجوانی به عنوان تولد دوباره ی انسان نام برد.

حجت الاسلام شهرجردی کارشناس خانواده و نوجوان با اشاره به نقش مهم خانواده ها در شکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوران نوجوانی گفت: این مرحله مرحله ای حساس در زندگی است و والدین باید در نحوه رفتار و برخورد با مشکلات نوجوانان بسیار هوشیارانه عمل کنند. خانواده ها می توانند كمك بسیاری به افزایش كیفیت تربیت فرزند و برخورد مناسب با بحران بلوغ در این سن نمایند. خانواده ای كه در برخورد با مسایل نوجوانی موفق عمل كند بسیار بهتر میتواند در دوره جوانی فرد به او كمك كند و در راه رشد و پیشرفت او اقدامات لازم را انجام دهد.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید