اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

جشن دختر امروز بیدار است مثل معصومه (سلام الله علیها ) با حضور چهره های برجسته کشوری برگزار شد.


جشن دختر امروز بیدار است مثل معصومه (سلام الله علیها ) با حضور چهره های برجسته کشوری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی ، جشنی صمیمی و متفاوت با حضور دختران آفتاب برگزار شد.

این برنامه روز دوشنبه 97/4/25 در کانون فرهنگی امام علی (ع) همراه با یک مهمان ویژه ، استاد فرهیخته و فرزانه حجت الاسلام و المسلمین سرلک کارشناس خانواده تلویزیون برگزار شد.
سخنران این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سرلک گفت: برای دختران می‌بایست محیط سالم و امنی را ایجاد کرد این محیط امن برای دختران الزامات خاص و ویژه‌ای دارد چراکه بیشتر در معرض آسیب‌پذیری و خطر قرار دارند و آینده جامعه وابسته به دختران امروز است.
 حجت الاسلام و المسلمین سرلک در مراسم جشن دختران آفتاب که به مناسبت روز دختربرگزار شد درباره آموزش دختران گفت:
دختران بیشتر در معرض مشکلات تربیتی قرار دارند و در مورد تامین امنیت آنان این سوال مطرح است که چگونه باید جامعه را تربیت کرد؟
حجت الاسلام سرلک چهره نام آشنای تلویزیون افزود: برای دختران می‌بایست محیط سالم و امنی را ایجاد کرد این محیط امن برای دختران الزامات خاص و ویژه‌ای دارد چراکه بیشتر در معرض آسیب‌پذیری و خطر قرار دارند
وی ادامه داد : احساس مسئولیت، قانونمندی و اجرای محکم قوانین، اقدامات عمومی فرهنگی و اجتماعی در این‌خصوص لازم اجراست.
علی سرلک ادامه داد: آگاهی دادن به دختران نیز از دیگر وظایف مهم خانواده است و باید آنها را از مشکلات و خطر‌هایی که در جامعه و زندگی اجتماعی آن مواجهند، آگاه کرد تا بصورت یک مهارت‌ و توانایی در نوجوان شکل بگیرد.
وی افزود: آنچه که بعنوان مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شوند توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت است به گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. مهارت‌هایی مانند درست فکر کردن، کنترل تنظیم هیجان و هدف‌ها در زندگی، مهارت‌های ارتباط با دیگران، انتخاب شغل، مواجهه با فشار و استرس و .. .
حجت الاسلام و المسلمین سرلک گفت: بطور کلی تربیت فرزندانی که از لحاظ فکری و رفتاری توانمند باشند جزو ضرورت‌ها در زندگی و نقش عمده آن نیز بر عهده خانواده است، باید کمبودهای فرزند خود را بشناسند و با استفاده از برنامه‌های آموزشی در جهت رفع آن اقدام نمایند.
سرلک با اشاره به تاثیر دنیای مجازی بر دختران ابراز داشت: انتخاب درست داشتن باید از سوی خانواده به فرزندان آموزش داده شود، بخصوص در مورد دنیای مجازی و آثار مثبت (پیشبرد اهداف) و منفی (آسیب‌ها) ناشی از آن باید به آنان هشدار دهند. بخش دیگر مربوط به خود نوجوان است که ممکن است در معرض آسیب باشند.
وی ادامه داد: نوجوانان باید از نتیجه هیجانات خود در دنیای مجازی آگاه و از خطرهایی که در کمینشان قرار دارند مطلع شوند. خانواده باید در مورد دنیای مجازی با دختران خود همکاری، مشورت و در عین حال کنترل لازم را نیز داشته باشند چراکه دنیای مجازی دارای ظرفیت‌های خوب همچنین اسیب هایی جدی است.
این کارشناس گفت: این فضا می‌تواند باعث بوجود آمدن تهدیدهایی شود چراکه ممکن است نوجوان با اطلاعات دروغین و غیرواقعی حتی تحریک‌های عاطفی و هیجانی که افراد را تحت وسوسه هایی قرار می‌دهد نیز مواجهه شود.
همچنین این برنامه که با استقبال کم نظیر دختران شهرستان اراک همراه بود با اجرای برنامه های شاد و مفرح با حضور کارشناس و مجری خانم کوشکباغ ، شاعر طنز پرداز عباس احمدی ، خواننده کشوری مهدی عبدلی ، مداح اهل بیت سید جواد رفیعی و گروه تئاتر صبح و نشاط ، همراه با برپایی غرفه های کتاب ، عفاف و حجاب و آستان قدس رضوی برگزار شد.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید