اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













اردوی هویتی و کاردوی انقلاب اسلامی دیروز ما، امروز ما، فردای ما


مسئولین انجمن اسلامی مدارس استان مرکزی برای شرکت موثر در جشنواره مدرسه انقلاب راهی اردوی هویتی « دیروز ما، امروز ما، فردای ما » شدند.
.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی، 80 نفر از دانش آموزان مسئول انجمن این استان در قالب دو گروه دختر و پسر، طی اردویی 2 روزه عازم شهر تهران شدند تا از آثار تاریخی به جای مانده از برهه های مختلف انقلاب اسلامی دیدن کنند.
بازدید از کاخ سعد آباد به منظور آشنایی دانش آموزان با ثروت اندوزی و زندگی اشرافی شاه مخلوع، اولین قسمت این اردو بود. لازم به ذکر است دانش آموزان دختر دراین بخش به بازدید کاخ نیاوران رفتند. در دومین گام دانش آموزان به بازدید حسینیه جماران به منظور با ساده زیستی و زندگش عارفانه امام خمینی رحمه الله علیه رفتند که دانش آموزان دختر پس از این برنامه راهی امامزاده صالح (ع) تجریش شدند و دانش آموزان پسر به زیارت کهف الشهدا رفتند. در خلال شب اول این اردو و در مکان اسکان، نشستی بین دانش آموزان و معاونین فرهنگی تربیتی اتحادیه در رابطه با برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه مدرسه انقلاب صورت گرفت.
بازدید از موزه عبرت به منظور آشنایی دانش آموزان با جنایات ساواک و بازدید از موزه قصر به منظور آشنایی دانش آموزان با زندان سیاسی پهلوی اول از برنامه های اصلی دومین روز این اردوی هویتی بود. بخش پایانی این اردو نیز بازدید از باغ موزه دفاع مقدس بود که دانش آموزان با حضور در این مکان با رشادت های سربازان امام خمینی(ره) و دستاورد های انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شدند.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید