اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













نقش اتحادیه در ترویج فرهنگ علوی و نهج ابلاغه پر اهمیت و کلیدی است


امام جمعه اراک نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را در ترویج فرهنگ علوی و نهج ابلاغه را پر اهمیت و کلیدی دانست 

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست اعضای بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه افزود: ترویج فرهنگ ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام، نفیِ جدایی دین از سیاست را به اثبات می رساند.
وی ادامه داد: تبیین و اشاعه تفکر ولایی به عنوان عنصری کلیدی در اسلام، ضامن دین و نگهدارنده واجبات و مستحبات است و تشریح آن باید سرلوحه امور روحانیان و جامعه علمی کشور قرار گیرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: واقعه غدیر حامل تعیین کننده‌ ترین مساله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری است و نقش برجسته علما و جامعه علمی ایران اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع سنگین تر از دیگر ملت های مسلمان محسوب می شود. 
وی اضافه کرد: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع است و حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن غدیر بکوشند و همان‌گونه که پیام و درس های عاشورا را در جای جای زندگی نهادینه می کنند در مورد غدیر و پیام آن نیز، رهروی عملی باشند. 
وی با بیان اینکه برنامه های ب غدیر نباید تنها در عید غدیر و دهه امامت و ولایت خلاصه شود، اضافه کرد: نهاد های انقلابی باید برای تحکیم مبانی غدیر و الگوی رفتاری امام علی (ع) در تمام نقاط جهان برنامه ریزی داشته باشد. 

امام جمعه اراک همچنان نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را در ترویج فرهنگ علوی و نهج ابلاغه را پر اهمیت و کلیدی دانست .
گفتنی است اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اعضای ستاد غدیر استان می باشد و قرار است با همکاری این بنیاد فعالیت هایی پیرامون فرهنگ علوی ،ترویج نهج البلاغه و گرامیداشت جشن غدیر برگزار گردد

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید