اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













شرایط برای ایفای نقش یک جوان مومن، نسبت به انقلاب مهیاست


 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در اجلاس دوم از دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب به تعبیر رهبر انقلاب، دانش آموزان افسران جنگ نرم هستند و باید تلاش کنند تا از عهده ایفای تقش خود در قبال انقلاب اسلامی برآیند.
وی افزود: انقلاب اسلامی منحصر به مردم ایران نبود و خداوند آن را به تمام مردم جهان هدیه کرد و تمام مستضعفان عالم از آن بهره مند شدند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: مردم ایران امانتدار این امانت بزرگ الهی هستند و ما موظف به نگهداری از انقلاب هستیم تا بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: همه کسانی که اهل فن و مطالعه هستند و ریشه های انقلاب را مطالعه کرده اند آن را هدیه مکتب عاشورا و محرم می دانند.
وی با اشاره به شرایط داخلی منطقه ای و بین المللی ایران گفت: همه شرایط برای ایفای نقش یک جوان مومن، متعهد و انقلابی نسبت به انقلاب مهیاست.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه شهید حججی از هویت نسل جدید انقلابی کشور رونمایی کرد، گفت: راجع به پدیده ای به نام شهدای حرم که در زمان ما اتفاق افتاد یک نکته خیلی مهم است که به رغم همه دشمنی ها و طراحی ها و دشمنی ها این خط دفاع از انقلاب با شور و شعور بیشتر در متن ملت ایران زنده است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: تفالی که در زمان شهادت شهید حججی به قرآن زدم تکان دهنده بود و نام محسن و راه او و رو کردن به ساحت قدس ربوبی در آن آمده بود؛ بلی من اسلم وجهه الی الله و هو محسن.
وی بیان داشت: این شهید شاهد صدقی شد بر سخن رهبر انقلاب که می فرمایند نسل فعلی از نسل اول انقلاب چیزی کم ندارد و حتی بهتر و جلوتر است.
وی با بیان اینکه ملت ایران اگر فرصت هایی پیش بیاید در صدد اثبات ولایتمداری و وفاداری خود هستند، گفت: مراسم تشییع این شهید صرفا یک حرکت عاطفی نبود و از ابعاد مختلفی همچون وفاداری مردم ایران به راه اسلام قابل بررسی است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: هزاران فیلم و عملیات تسکیلاتی و برنامه اثری که حرکت این شهید عزیز، مظلوم و مقتدر و شهدایی چون او کردند بر جا نخواهد گذاشت.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به شرایط بین المللی، تصریح کرد: یکی از یاران حاج قاسم سلیمانی میگفت سابقه نداشت پیروان اهل بیت در یک سنگر مشترک علیه دشمن بجنگند؛ دوستان اهل بیت از کشورهای مختلف علیه دشمنان حریم اهل بیت می جنگند و اربعین هم در موضع مجاهدت نرم دوستان اهل بیت مانور عمومی می دهند.
وی افزود: اردوغان 2 سفر اخیرا به ایران داشت و سفر قبلی را برای دعوا با رهبر انقلاب آمده بود و آقا او را به شدت به دلیل مواضعش توبیخ کردند و زمانی نگذشت که همان آدم خیلی متفاوت و خاضع در دیدار دوم رهبری حضور پیدا کرد و در تلاش است اشتباهات گذشته را جبران کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: دختران شیخ زکزاکی در ایران تحصیل می کنند و یکبار به دیدار مقام معظم رهبری آمده بودند و دعاها و توجه ایشان نسبت به این خانواده عجیب بود؛ اتفاقاتی که در کشور نیجریه افتاده است باید مطالعه شود، اتفاقاتی که به برخوردهای وحشیانه و دستپاچه دشمنان منجر شد.
وی در ادامه بررسی شرایط بین المللی عنوان کرد: رژیم پوسیده عربستان عمیقا نسبت به ملت ایران کینه دارند و انتقام ما را از مردم مظلوم یمن می گیرند در یمن گرفتار شده و نمی داند باید در آن کشور چه بکند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی می گفت یمنی ها در مقاومت از حزب الله لبنان جلوتر افتاده اند.
وی تصریح کرد: با وجود نگرانی ها پیرامون حج امسال اما عمال عربستانی در برابر حاجیان ما بسیار متواضع بودند زیرا هیبت انقلاب، سطوت رهبری و نفوذ ایران در منطقه آنها را تغییر داده است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان داشت: یک دیوانه زنجیر پاره کرده رییس جمهور یک کشور مدعی دموکراسی شده است و آبروی نمانده امریکا را در برابر جهانیان ریخته است و متحدان امریکا هم نمی توانند از امریکا دفاع کنند.
وی با تاکید اینکه شرایط برای ایفای نقش انقلابی جوانان بیش از پیش مهیاست، افزود: اما این میدان پیچیده و دشوار است.
با بیان اینکه دانش آموزان انرژی عظیم عاشورایی خود را در صحنه مدرسه آزاد کنند، گفت: از حضرت زینب برای ایفای نقش انقلابی خود الهام بگیرید و خودسازی متفاوت برای دیگر سازی متفاوت را سرمشق حرکت خود قرار دهید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه قواعد سلامت را جدی بگیرید، گفت: بیوتروریسم در کشور ما خیلی جلو رفته است و بیماری هایی در جوانان ایجاد شده که بی سابقه است.
وی تصریح کرد: قوت فکر با تفکر و مطالعه پیشرفت میکند و برای رسیدن به آن نباید تنها به مطالعه کتب درسی اکتفا کرد.
با بیان اینکه قوت جان با تقویت تقوی میسر میشود، ادامه داد: امواج شیاطین با طهارت روح کنار می رود و قوت روحانی با نماز با کیفیت به دست می آید.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: قوت روان هم با تقویت خصایل اخلاقی همچون بخشش، کرامت، اراده و حلم به دست می آید و جوانی بهترین زمان برای تمرین این خصوصیات است.
وی با بیان اینکه خداوند مومن قوی را دوست دارد، گفت: قدرت سازماندهی محیط، مدیریت زمان و حضور به موقع و مهارت های مدیریت منزل و معاشرت های موثر باعث قوت در عمل می شود.
وی تصریح کرد: زمینه قوی شدن دانش آموزان در انجمن اسلامی دانش آموزان مهیاست و قوی شدن روح، جسم، عمل و ایمان در جوانی محقق می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه روز گذشته از رهبر انقلاب برای امروز و صحبت با شما مشورت گرفتم، ایشان فرمودند: قدر جوانی خود را بدانند.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید