اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با شورای معاونین اتحادیه استان مرکزی دیدار کردند


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با شورای معاونین اتحادیه استان مرکزی دیدار کردند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حاضرین جلسه و اعضایی که از طریق فضای مجازی در جلسه شرکت نمودند ابراز داشتند: مطالب ارائه شده حاوی بشارت‌هایی است که نشان می‌دهد به حمدالله اتحادیه استان مرکزی در حال تحول دوباره‌ای است و به ویژه بعد از این قضایای کرونا و شرایط سختی که داشتیم حکایت از ابتکاراتی دارد که دوستان انجام داده‌اند و با این جهت‌گیری‌های درست ان‌شاءالله به نتایج خوبی خواهد رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ظرفیت‌های استان مرکزی را مطلوب برشمردند و بیان نمودند: استان مرکزی منطقه بسیار مهمی است و من از استعداد بچه‌ها از نزدیک با خبر هستم. این استان در مجموع بافت خوب و متدینی دارد و به‌حمدالله فضای مستعدی برای سرمایه‌گذاری است و با سرمایه‌گذاری کم، بهره‌برداری فراوانی اتفاق می‌افتد. ایشان در ادامه بیان داشتند: جا دارد که استان شما دوباره دیده شود و در برنامه‌هایش متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد خوانش مجددی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ادامه از مرحوم حائری یزدی به عنوان موسس حوزه علمیه قم و امام خمینی(ره) موسس نظام اسلامی یاد نمودند و بیان داشتند: این دو شخصیت بزرگ در کنار بسیاری از افراد شناخته و ناشناخته و رجالی که از استان شما برخاسته‌اند برای شما کفایت می‌کند. ایشان ادامه دادند: یکی از بهترین کارهایی که من با آن موافق هستم عبارت است از اینکه به شاخص‌ها و نمادهای هویتی، به‌خصوص رجال علم و دین هر منطقه به صورت برجسته توجه شود. به‌حمدالله در استان شما ذخایر فراوانی است. این ذخایر را باید دوستان قدر بدانند و از آن در برنامه‌ریزی‌ها و ارتباطات و فعال‌سازی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

نماینده مقام معظم رهبری مواجهه‌ی با فضای مجازی در دوران کرونا را از آسیب‌های اجتماعی دانستند و بیان داشتند: در این شرایط بزرگترین خدمتی که به نسل کنونی می‌شود کرد ایجاد رابطه منطقی با فضای مجازی است. ایشان بیان داشتند: عملاً فضای مجازی در حال غلبه به ذهنیت و روحیات و عواطف نسل جدید است و از مهم‌ترین اتفاقات در این فضا گرفتار شدن به حلقه‌های فردیت می‌باشد که از مخاطرات فرهنگ غربی است و جداسازی از انسان‌ها و جداسازی از طبیعت دو اتفاق بسیار بدی است که در این محیط زیست جدید رخ می‌دهد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ادامه اردو را یکی از بهترین روش‌ها برای مناسب‌سازی زیست اجتماعی و طبیعت برشمردند و بیان داشتند: من به اردو خیلی معتقد بودم و الان به خاطر این قضایای فضای مجازی صد برابر اعتقادم بیشتر شده. لذا شما در اولین فرصت و هر مقدار که برایتان ممکن است برای کارهای اردویی پیش‌بینی و مقدمه‌سازی کنید. اردوهای کوتاه و کم هزینه در محل و در شهرها و استان که خیلی هم نخواهد حرکت اضافی داشته باشد، ما باید اکنون از عنصر تحرک محیطی، طبیعی و اجتماعی بیشترین بهره‌های تربیتی را در ارتباط با فضای نسل جدید ببریم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از بیانات خود به نقش هیئت در بالابردن روحیه معنوی بچه‌ها اشاره داشتند و بیان نمودند: هیئت سرمایه بسیار بزرگی است که متاسفانه گاهی از ان غفلت می‌شود. چون هیئت فناوری بومی، اعتقادی و ریشه‌ای خودمان است؛ این را باید خیلی قدر دانست و از آن استفاده کرد.

ایشان در این رابطه افزودند: هیئت‌ها باید اصالت خودشان را حفظ کنند. بعضی‌ها می‌خواهند مدام از نوآوری‌ها و چیزهای جدید استفاده کنند و اینها را در آن وارد کنند، بعد نگاه می‌کنیم می‌بینیم هیئت نیست. هیئت تعریف دارد، منبر دارد که معمولاً محور اصلی است و روضه و توسل دارد. جانش هم همان دریافت‌های ناب است.

ایشان بیان داشتند: افراط و تفریط نباید کرد به اندازه باشد و فضای دانش‌آموزی، هم در منبرش، هم در منبری‌اش، هم در روضه‌خوانش ملاحظه شود. خود بچه‌ها هم در سازوکار هیئت مداخله‌گری کنند

. نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حفظ سرمایه‌های مجموعه را حائز اهمیت عنوان نمودند و بیان داشتند: بحث فارغ‌التحصیلان خیلی اهمیت دارد، و ما باید بتوانیم این سرمایه‌ها را حفاظت کنیم. اگر یک مجموعه نتواند سرمایه‌هایش را حفاظت کند، کامیاب نمی‌شود. یکی از سرمایه‌های ما همین جریان فارغ‌التحصیلان ما هستند. جنس تشکل ما هم می‌طلبد این فضای ادامه‌دار و ارتباطات را که مورد توصیه خود حضرت آقا هم بوده است حفظ کند.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان به اردوی جهادی اشاره داشتند و فرمودند: اردوی جهادی راه میان‌بر کار تربیتی است و بچه‌ها یک دفعه رشد محسوسی می‌کنند و وقتی از اردوی جهادی درست بر می گردند واقعا تفاوت رشدشان محسوس است.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید