اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

برگزاری دومین پاسداشت زنان مجاهد و مبارز انقلاب اسلامی «لشگر فرشتگان»


 

برگزاری دومین پاسداشت زنان مجاهد و مبارز انقلاب اسلامی «لشگر فرشتگان»

دومین دوره پاسداشت زنان مسلمان و مجاهد شهرستان اراک تحت عنوان «لشگر فرشتگان»با حضور جمعی از دختران عضو انجمن اسلامی و دیگر عموم مردم برگزار شد.

دومین دوره پاسداشت زنان مسلمان و مجاهد شهرستان اراک تحت عنوان «لشگر فرشتگان» روز چهارشنبه 10 مردادماه توسط معاونت خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی برگزار شد.
در این پاسداشت که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی آفتاب شهرستان اراک برگزار شد معصومه رامهرمزی سخنران برنامه و از زنان مجاهد و نویسندگان دفاع مقدس گفت: در هشت سال دفاع مقدس زنان هم‌ دوش مردان در عرصه‌های حق علیه باطل به حماسه‌آفرینی پرداختند؛ همان‌طور که در تمام عرصه‌های زندگی، زن در کنار مرد و مکمل اوست در طی دوران جنگ نیز زنان نقش بسزایی داشته‌اند. شرح و بیان سلحشوری‌های افتخارآفرین زنان فصل تازه‌ای را در ادبیات انقلاب گشوده است؛ چنانچه بخش گسترده‌ای از ادبیات پایداری، نشانگر رشادت، ایمان، صبوری و ایثارگری زنانی است که در جنگ تحمیلی به نوعی حضور داشته‌اند.
رامهرمزی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس افزود: در بسیاری از صحنه‌های داستان‌های دفاع مقدس، شاهد زنانی هستیم که همچون کبوتران بی‌قرار برای حفاظت ازمیهن خود تلاش می‌کنند.
رامهرمزی به خاطراتش در کتاب یکشنبه آخر اشاره کرد و گفت: انگیزه نوشتن این کتاب برای من آشنا کردن دانش‌آموزانم در دبیرستان با وقایع جنگ بود زیرا برای آموزش به بچه ها باید قبل از حرف زدن عمل کرد و برخورد با بچه ها و شیوه تربیت نیز خیلی اهمیت دارد. باید با رفتار خود، ایثار را به آنها آموخت و مرحله اول عملی است و بعد زبانی.

رامهرمزی تاکید کرد: حضور فیزیکی و معنوی در جبهه باعث تقویت روحیه رزمندگان می شد و آنهایی هم که حضور نداشتند، فرزندان و همسرانشان را به جبهه فرستادند و تنهایی و سختی را به جان خریدند و اگر منصفانه نگاه کنیم زنان نقش اساسی در پیروزی جنگ داشتند.
در ادامه این مراسم به خاطره گویی زنان مجاهد در دوران دفاع مقدس پرداخته شد که سه تن از بانوان مجاهد استان خاطراتی از مجاهدات زنان در حوزه دفاع مقدس نقل کردند.
در این پاسداشت همچنین برنامه های چون اجرای گروه تئاتر، گروه سرود نسل آفتاب و اجرای نمایش دکلمه خوانی لشگر فرشتگان انجام پذیرفت.
در پایان این پاسداشت از 7 بانوی مجاهد و فداکار انقلاب اسلامی توسط گروه نمادین از فرشتگان تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است این ویژه برنامه همچنین در شهرستان های شازند و خمین نیز برگزار خواهد شد.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید