اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

جشنواره مجازی مدرسه انقلاب


شیوه­نامه رویداد مجازی مدرسۀ انقلاب
حالا که کرونا دوباره کاسه کوزه­ی­مان را بهم ریخته؛ حالا که مدارس دوباره مجازی شده­اند، ما دست روی­دست نمی­گذاریم. هیچ چیز نمی­تواند جلوی حرکت ما را بگیرد. برای انجمن اسلامی مدرسه­ی­مان زحمت کشیده­ایم و خون دل خورده­ایم. به همین خاطر قرار است که اتحادیه، یک رویداد مجازی برگزار کند. رویداد مجازی مدرسه­ی انقلاب.

این رویداد در سه بخش اتفاق می­افتد:

  1. گوش به گوش(تولیدات شنیداری: رادیو مدرسه انقلاب، پادکست )
  2. چشم تو چشم(تولیدات تصویری: کلیپ، مجله تصویری و روایتگری )
  3. نشریه مدرسه انقلاب

 

1- گوش به گوش

رادیو مدرسه انقلاب:

در این بخش قرار است که شما با تشکیل یک گروه چند نفره، یک برنامۀ رادیوییِ جمع و حور بسازید. برای این کار کافی است، ابتدا بچه­های خوش صدایی که توانایی اجرای رادیویی دارند را انتخاب کنید. در گام دوم بروید سراغ یک نویسندۀ خوب در بین دوستانتان. دست بجنبانید، تا ساخت یک برنامۀ رادیویی فاصلۀ چندانی ندارید. الان کافی است که هرکس متن مختص به خودش را بخواند و یک نفر هم آن­ها را با استفاده از نرم افزار­های موجود آن­ها را ویرایش کند.

** توجه کنید که زمان هر رادیو مدرسه انقلاب حداقل 5 و حداکثر ۷ دقیقه باشد.

پادکست:

تلفن همراه­تان را بردارید. بروید توی قسمت ضبط صدا. در مورد یک کتاب که خوانده­اید و دوستش داشته­اید یا ماجرای جذابی که توی مدرسه برای­تان اتفاق افتاده و انواع و اقسام مسائلی که می­توانید در موردش خوب صحبت کنید را ضبط کنید و با یک ویرایش ساده برای ما بفرستید.

**توجه کنید زمان هر پادکست حداقل 2 و حداکثر 5 دقیقه باشد.

 

2-تولیدات تصویری:

روایتگری:

قطعا در بین اقوام و آشنایان و یا در و هم­سایه، افرادی را پیدا می­کنید که روزهای پیش از انقلاب را به خوبی یادشان می­آید. درست فکر کردید. خب دقیقا قرار است شما توی این بخش همین کار را بکنید. دوربین تلفن همراه­تان را روشن کنید، بروید سراغ این افراد. هم می­توانید که با آن­ها مصاحبه کنید و هم می­توانید خودتان راوی آن ماجرا باشید.

**توجه کنید زمان هر اثر حداقل 1 و حداکثر 5 دقیقه باشد.

 

مجله خبری :

شما عزیزان می توانید یک مجله خبری به صورت یه برنامه گفت و گو محور (یه نفر مجری و 3  نفر از دوستاتون به عنوان کارشناس برنامه باشند و نظراتشون رو راجع به اتفاقای مثبت یا موضوعاتی که مشخص کردید صحبت میکنن.
 برای این مدل به یه کم کار و تلاش و خلاقیت احتیاج دارید و اگر بتونید  به خوبی مدل رو در بیارید واقعا ترکوندید و به قول معروف ( اگه بشه چی میشه )

زمان هر اثر حداقل 5 و حداکثر 15 دقیقه است.
 

3-نشریه مدرسه انقلاب:

مگر می­شود مسئول انجمن، دانش آموزان دست به قلمش را نشناسد. همین الان شمارۀ همراه­شان را بگیر و در جریان بگذارشان. قرار است که هرکس بخش­های مختلف یک مجله و یا نشریه را تولید کند. آخرش هم کافی است که یک نفر زحمت طراحی کار را بکشد. شما می­توانید مجله­ی­تان را به صورت الکترونیکی و یا مکتوب، منتشر کنید.

**توجه کنید که باید اصل نشریه یا عکس با کیفیت از نشریه را برای ما ارسال کنید.

 

مهلت و نحوه ارسال آثار:

دانش آموزان عزیز می توانند تا 30 بهمن ماه 1400 آثار خود را به صورت فایل های کم حجم

( حداکثر 50 مگابایت ) از طریق پیام رسان بله به شماره 09183666763 ارسال نمایند.

 

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید