اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













دوران جوانی بهترین فرصت برای فعالیت‌های انقلابی و جهادی است


به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری بعدازظهر روز شنبه 14مردادماه در جمع اعضای قرارگاه‌های برادران استان اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.
در این جلسه که با حضور 200 نفر از اعضای قرارگاه‌های برادران استان اصفهان، کادر و مربیان اتحادیه استان برگزار گردید نماینده مقام معظم رهبری با تبریک ماه ذی‌القعده و فرا رسیدن ایام میلاد امام رضا(علیه‌السلام) و تقدیر از دانش‌آموزان و کادر و مربیان، بیان داشتن: فرصت جوانی یک فرصت دوست داشتنی و نعمت بسیار بزرگی است که استفاده صحیح از آن دسترسی به سایر نعمت‌ها را در بر دارد.
 وی بیان داشت: جوانی فرصت بسیار مناسبی برای طهارت معنوی و تقویت بنیادها و سرمایه علمی، فعالیت بدنی و ورزشی و همچنین نقش‌آفرینی اجتماعی است که می‌توان به وسیله آن به سایر آرزوها برسد.
نماینده مقام معظم رهبری گفت: وقتی انسان در آستانه قله عمر قرار می‌گیرد به صورت طبیعی همه آرزوها پیش‌روی اوست و بعد از گذشت مدتی وقتی وارد سرازیری شد هیچ کدام از ارتفاعات و قله‌ها پیش رویش نیست و به تدریج توانایی و نشاط و توان بدنی آن کاهش پیدا می‌کند و خدای متعال هر چه به او داده است می‌گیرد. اگر کسی موفق شد در بخش اول زندگی که به سمت قله است دست‌آوردی داشته باشد در فصل دوم زندگی هم خودش و هم دیگران را بهره‌مند می‌کند و اگر کسی نتواند از فصل اول خوب استفاده کند در فصل دوم زندگی هم حسرت دنیا و هم حسرت آخرت دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ادامه افزود: از روزها و ایام جوانی استفاده کنید و مواظب باشید دچار تنبلی و بی‌حوصلگی نشوید و خاطر نشان ساخت در روایات اهل بیت، تنبلی و بی‌حوصلگی عامل رکود و توقف و سکوت شخصیت انسان شناخته شدند. 
وی در ادامه گفت: اگر انسان خودش را در منظومه جهان خلقت ببیند و امروز، فردا و زمان را خوب درک کند و دارای آرمان و هدف‌های بزرگ باشد، تنبلی و بی‌حوصلگی علاج می‌شود و هر چه قدر هدف بزرگ‌تر باشد انرژی برای برداشتن موانع بیشتر است و اگر کسی مصمم باشد قله را فتح کند خداوند قدرت عجیبی به او می‌دهد که کم‌حوصلگی و کسالت هیچ‌کدام او را زمین‌گیر نخواهد کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه بیان داشت: شکر دوره جوانی داشتن هدف‌های علمی، عملی، انقلابی و معنوی و به قله‌ها فکر کردن است. کسی که اسیر هدف‌های کوتاه می‌شود، امکان ارتفاع پیمایی و رسیدن به قله را نخواهد داشت. اولیاء خدا اولین چیزی را که برای شیعه ترسیم می‌کنند همت بلند و هدف‌های بزرگ است. قرآن کریم نیز از انسان مؤمن سرعت و سبقت را خواسته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: دوران جوانی بهترین فرصت برای فعالیت‌های انقلابی و جهادی، حرکت‌های طوفانی، زندگی پر از فراز و نشیب و دارای جنب و جوش برای آرمان‌های بزرگ است.
نماینده مقام معظم رهبری گفت در حال حاضر دست‌هایی در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده‌اند تا نسل جوان روحیه انقلابی نداشته باشند. اگر هدف شما آرمان جهان بدون شرک و ظلم و آکنده از امنیت، رفاه، علم، معنویت و دوستی باشد این جهان همان جهانی است که با امام تعریف می‌شود که اسم آن ایام ظهور است و با وجود مقدس حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) برای شما تعریف شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه گفت: انسان به خاطر آن مقصد و هدف بزرگ همیشه در تلاش علمی، اجتماعی، خانوادگی و... است و با استفاده از همه امکانات برای تحقق آن هدف، حتی گذشتن از جان آماده است و اشاره کرد 36000 شهید دانش‌آموز پای این جمله ایستاده‌اند. اگر شما همان راه شهدای دانش‌آموز را ادامه دهید و از آن مسیر اسوه و الگو بگیرید جوان‌های نسل‌های بعدی روزهای خیلی بهتری را تجربه خواهند کرد.
نماینده مقام معظم رهبری گفت: جوانی که مشغول وب‌گردی و پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی و دیدن صحنه‌های آلوده و گوش سپردن به صداهای آلوده و بیمار کننده روح، روان و اخلاق و در نهایت فلج معنوی است نمی‌تواند سیر و سلوک داشته باشد و تمدن و پرچم‌های بلند و پر افتخار را بر دوش بگیرد. 
وی افزود: انجمن‌های اسلامی فرصت تصمیمات جمعی است و این امکان را می‌دهد که بچه‌ها به اتفاق هم برای روزهای بهتر ملت ایران و بلکه ملت‌ها جهان تصمیم ‌بگیرند. یک گروه کم می‌تواند با طراحی و ابتکار و هدف‌های بزرگ بر گروه‌های بزرگ غالب شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: فلسفه وجودی اتحادیه و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یعنی آن گروه حقی که دارای آرمان‌های بزرگ و سازمان‌دهی شده هستند، تصمیمات و دل‌های متصل به هم دارند، دارای آرزوهای بزرگ و نصرت خواهی هستند و به کمتر از فتح فکر نمی‌کنند.
نماینده مقام معظم رهبری افزود: اگر شما خوب سازمان‌دهی و متحد شوید با برنامه‌ریزی طراحی، ابتکار، نشاط و شناخت محیط و توانمندی‌های خودتان قطعاً پیروزی با شماست. وی گفت: یک انجمن اسلامی فعال، رشید و قوی و با اخلاص با 7 نفر هفتصد نفر را می‌تواند در مدرسه تحت تأثیر قرار دهد. میدان جهاد و مبارزه کف مدرسه است. همان جایی که دشمن ما  دنبال یارگیری هستند اولیای خدا نسبت به شما امید دارند.
نماینده مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: بچه‌ها در این شرایط باید هیئت اندیشه‌ورز بگذارند، بنشینند خوب طراحی کنند، مسیر طی شده را مطالعه کنند، سرمایه‌ها را مطالعه کنند، مساجد و کانون‌ها را شناسایی کنند، معلم‌ها را شناسایی کنند. یک انجمن‌اسلامی فعال نه تنها در سطح دانش‌آموزان بلکه باید از معلم‌ها هم یارگیری و استفاده کند. با اخلاص وارد صحنه شود، در مدرسه با تواضع، صمیمیت، خدمتگزاری و مهربان یارگیری نماید. انقلابی آن کسی است که از همه مهربان‌تر، خدمت‌گزارتر و مثبت‌اندیش‌تر باشد
تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید