اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













دبیرکل اتحادیه کشور: اجرای طرح «هر انجمن اسلامی یک مهارت» برای 20 هزار دانش‌آموز در کشور


به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌ الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌ آموزان، حامد علامتی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری استان اصفهان اظهار کرد: در کل کشور بیش از 10 هزار دفتر انجمن اسلامی در مدارس دوره متوسطه اول و دوم وجود دارد و بیش از 50 درصد مدارس متوسطه دوم از دفاتر انجمن اسلامی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه در بیش از 20 شهرستان کشور دفتر فعال داریم، افزود: دفاتر انجمن اسلامی دانش‌آموزان طبق مأموریت خود در حوزه جریان‌سازی و نیروسازی مشغول فعالیت هستند و در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند و بیانات ایشان را در بابت دستگاه تعلیم و تربیت مطالبه می‌کنند.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اتحادیه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چشم‌انداز 20 ساله، نقش مکمل در دستگاه تعلیم و تربیت را دارد و وظیفه پاسداری از ارزش‌های انقلاب را به عهده گرفته است، در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی فعالیت‌های اتحادیه با قوت و با نگاهی به آینده و اخذ تجربه از گذشته و بازآرایی مأموریتی خود در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان پیش خواهد رفت.
علامتی با اشاره به سند 2030 خاطرنشان کرد: این سند با هویت و استقلال نظام جمهوری اسلامی مغایرت داشت؛ هر آنچه که با عنوان معاهده در مجامع بین‌المللی تعهدآور باشد باید از مجاری قانونی عبور کند، در قانون هم مشخص شده که این گونه موارد باید با اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد در حالی که در سند 2030 به این امر پرداخته نشده بود به همین دلیل از دستور خارج شده و قابل استفاده نیست.
وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با شرایط بومی و اعتقادی ما سازگاری بیشتری دارد و آنچه که باید به آن استناد شود همین سند است.
علامتی با اشاره به شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: با تبدیل شدن دفاتر انجمن اسلامی به پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی طرح گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آغاز شده و در تابستان و پاییز با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی مهارت‌آموزی را برای اعضا برگزار می‌کند.
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: این طرح با شعار «هر انجمن اسلامی یک مهارت» و با هدف اینکه دانش‌آموزان حداقل در زندگی شخصی مهارتی یاد بگیرند و روی پای خود بایستند اجرا شده و ورود پسران به بازار کار با دریافت گواهینامه رسمی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای راحت‌تر خواهد شد و علاقه و انگیزه آن‌ها را در رشته‌های فنی و حرفه‌ای آشکار می‌کند؛ این طرح اکنون برای 20 هزار دانش‌آموز در حال اجراست.
علامتی به قدمت بالای دفتر انجمن اسلامی در اصفهان هم اشاره کرد و بیان داشت: دفتر اصفهان همواره منشأ اثر در زمینه‌های تربیتی  و فرهنگی بوده است و همیشه مبدع برنامه‌های خلاقانه و متفکرانه در باب نیروسازی و جریان‌سازی بوده است.
وی در پایان تأکید کرد: نیروی انسانی کارآمد و دانش‌آموزان با نشاط و متدین و انجام به موقع عملیات فرهنگی از ویژگی‌های بارز اتحادیه در ادوار گذشته بوده است.

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید