اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان
استان مرکزی

خبرهای ویژه













مصاحبه اختصاصی با دانش آموز انجمنی موفق در کنکور ۹۸


 

 

مصاحبه با فاطمه سادات سجادی

+خودت رو معرفی می کنی؟

فاطمه سادات سجادی، رشته علوم انسانی، متولد سال 1380، مسئول انجمن اسلامی دبیرستان نمونه فرهنگ

+ رتبت در کنکور و کدوم دانشگاه قبول شدی؟

رتبه 77 در رشته علوم انسانی.رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران

+از چه موقع شروع به درس خواندن کردی؟

-من از اوایل تابستان سال دوازدهم شروع به درس خوندن کردم اما نه خیلی زیاد.کم کم ساعتهای درس خوندنم رو افزایش دادم

+از آموزشگاه های کنکور و یا کلاس های کنکور استفاده کردی؟

-با توجه به فضاسازی و تبلیغات وسیع آموزشگاه های کنکور اوایل در یکی از این کلاس ها ثبت نام کردم اما وقتی متوجه شدم فایده ای نداره دیگه ادامه ندادم.فقط در آزمونهای ازمایشی شرکت میکردم تا بتونم سطح معلومات خودم رو بسنجم

+چند ساعت در طول روز درس میخوندی و نحوه درس خوندنت چجوری بود

-از اوایل تابستان خیلی سبک شروع به درس خوندن کردم و درسهای پایه مثل عربی و ادبیات  را خوندم، از پاییز به بعد زمان درس خوندنم بیشتر شد و به ظور مداوم هر روز حداقل 4الی 5 ساعت درس میخوندم روزهای شنبه تا چهارشنبه رو به درسهای سال دوازدهم اختصاص میدادم و روزهای پنجشنبه درسهای سال دهم و یازدهم رو می خوندم و روزهای جمعه درسهای سال دوازدهم رو مرور میکردم بعد از عید هم درسهایی که خونده بودم رو مرور میکردم.در حین درس خوندن مسافرت و تفریح و فعالیت در انجمن اسلامی رو هم در برنامه ام داشتم

+فعالیت در انجمن اسلامی به درس و تحصیل شما ضربه نزد؟

-اصلا! حتی کمک هم کرد.بنظر من ادم نباید تک بعدی زندگی کنه، من در سالی که کنکور داشتم با کمک اعضای انجمن اسلامی مدرسه نمایشگاه مدرسه انقلاب خیلی خوبی اجرا کردیم و سال قبلش هم در کل کشور رتبه دوم در جشنواره مدرسه انقلاب رو کسب کردیم، پس میشه هم در انجمن اسلامی فعال بود و هم درس خوند.

+چطور فعالیت در انجمن اسلامی و درس خواندن رو مدیریت می کردی؟

-من با حضور در انجمن اسلامی روشهای برنامه ریزی رو یاد گرفتم. با برنامه ریزی هم درسم رو میخوندم و هم به فعالیت در انجمن اسلامی می رسیدم و حتی ساعتهایی برای تفریح در نظر گرفته بودم.ساعتهایی که من بیشتر مشغول درس بودم فعالیتهای انجمن اسلامی توسط اعضای هیات مرکزی انجام میشد.

+فعالیت در انجمن اسلامی و در اتحادیه تاثیری هم در موفقیت شما در کنکور داشته است؟

-بله.من با حضور در اتحادیه با مفهوم برنامه ریزی و کار تشکیلاتی آشنا شدم که در سال کنکور خیلی من رو کمک کرد.بعضی وقتا که خیلی خسته میشدم و انرژی و انگیزه کمتری داشتم با بچه های انجمن اسلامی به مزار شهدا می رفتیم و از شهدا آرامش میگرفتیم و دوباره با انرژی بیشتر به درس خوندن ادامه میدادیم.

+توصیه شما به بچه های انجمن اسلامی که امسال کنکور دارند چیه؟

-سال کنکور نباید فعالیت های انجمن اسلامی رو رها کرد و بچه ها باید در نقش پشتیبانی در فعالیتهای انجمن اسلامی ظاهر بشن.بازار کذب آموزشگاه های کنکور و کتاب های کمک درسی خیلی داغه، طوریکه ادم احساس میکنه اگر سراغ این بازار داغ نره چیزی رو از دست داده.من به بچه ها پیشنهادم اینه که کتابهای درسی خودتون رو کامل بخونید و پول خودتون رو هدر ندید!

+سخن آخر؟

-از کادر و مربی های دلسوز اتحادیه تشکر ویژه میکنم که در سالی که من کنکور داشتم پشتیبان من بودن و در دانشگاه و در طول مسیر زندگی هم راه شهدای انجمن اسلامی رو ادامه خواهم داد.

یاعلی

تصاویر پیوست
نظرات
ثبت نظر
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید